עולם הפרסום והשיווק עובר בשנים האחרונות שינויים ומהפכות של ממש כתוצאה מההאצה הגוברת של האינטרנט. אנשים מבלים יותר ויותר מהזמן הפנוי שלהם מול מסך המחשב, משתמשים בסמארטפון כדי לחפש שירותים ומוצרים, ולפעמים משתמשים במקביל בכמה מכשירים. הזמן שהצרכנים מבלים באינטרנט, בצריכת תוכן ווידאו אונליין, עולה על הזמן שהם מבלים בצפייה בטלוויזיה או בשימוש במדיה המסורתית יותר, כמו רדיו, עיתונות, שלטי חוצות.
השינויים האלה גרמו למפרסמים להבין שאם הם רוצים לפגוש את הלקוחות שלהם, הם חייבים לגבש אסטרטגיית פרסום ושיווק באינטרנט. ואכן, הפרסום באינטרנט הביא איתו הזדמנויות חדשות של פרסום תוכן, ווידאו, שיווק בגוגל וברשתות חברתיות. עם הכניסה וההתחזקות של הסמארטפונים נוצרו הזדמנויות חדשות לאור העובדה שהאינטרנט הפך לנגיש יותר מכל מקום.
האקדמיה עוברת לדיגיטל
על רקע השינויים האלה קמו בשנים האחרונות מוסדות אקדמיים ולא אקדמיים שמציעים קורסים בתחומי הדיגיטל והכשרות מקצועיות לעבודה בתחומים של קידום אתרים, פרסום בגוגל וניהול מדיה חברתית. מסלולי הלימוד האקדמיים קמו מתוך הבנה שעולם הפרסום הופך מיום ליום לעולם דיגיטלי, ושהפרסום הדיגיטלי מצריך חשיבה שונה וכישורים שונים מהפרסום הקלאסי. המכללה למנהל הקימה מסלול ייחודי לשיווק פרסום ודיגיטל במסגרת התואר השני במנהל עסקים. המסלול מנסה לחבר בין דיסציפלינות אקדמיות במנהל עסקים לבין השינויים שקורים בשוק וההיכרות המעשית עם עולמות הפרסום והשיווק באינטרנט. מסיבה זו הוא גם משלב בין מרצים מהאקדמיה למרצים מהתחום שמכירים את השוק ואת העשייה מבפנים. בכל בתי הספר המובילים למנהל עסקים עוברות מגמות השיווק שינוי דומה, והחיבור לתעשייה ולעבודה המעשית מתהדק. לימודי שיווק דיגיטלי יכולים לפתוח עבורכם דלת למקוצע מעניין, מאתגר, ובעיקר משתלם מאוד ואף לייצר קריירה ארוכת שנים במקצוע שיאפשר לכם כמות חופש מירבית ללא התפשרות על שכר מתגמל.
בעוד הקורסים במכללות המקצועיות מיועדים בעיקר למי שרוצה לעבוד בתחום וללמוד אותו מאפס, הלימודים במסגרת לימודי תואר ראשון, ובעיקר תואר שני, נוצרו עקב צורך בקרב אנשי שיווק ועובדים בתעשיית הפרסום להכיר טוב יותר את תחום הדיגיטל ולהבין את השפה הייחודית לו. האינטרנט מצריך ממנהלי שיווק לעבור שינוי תפיסתי, כי בשונה מהמדיות הרגילות, הוא מאפשר למפרסמים להגיע להגיע לגולשים בצורה יותר ממוקדת (על פי תחומי עניין וחתכים דמוגרפיים למשל) לעקוב אחרי נתונים, למדוד אותם ולהבין טוב יותר את קהל היעד ובעזרת זה למקד את המסר לכל גולש. בנוסף, התחום משתנה באופן תדיר עם כניסה של טכנולוגיות חדשות של פרסום ומדידה, ומצריך הבנה טכנולוגית רבה יותר של המדיום.
לימודי מנהל עסקים בשילוב עם שיווק ופרסום דיגיטלי נועדו לחבר את מנהלי השיווק, או את אלו שמתכננים להיכנס לעולם ניהול השיווק, לתעשייה ולמגמות האחרונות שקורים בה. הלימודים מקנים שיעזרו להם להתמודד עם העולם המורכב של השיווק היום, ולפתח גמישות מחשבתית כדי להתמודד עם השינויים שעוד יקרו. כי כידוע, העולם הזה לא עוצר לרגע ומי שלא מצטרף, יישאר מאחור.