עולים הקולות שפלטפורמת השיווק של פייסבוק ערכה שינויים באלגוריתם, לאחרונה, כאלה שלא מיטיבים עם המפרסמים או המשווקים, פחות לידים זורמים כתוצאה מפרסומים וההשקעה כבר לא מביאה תוצאות שאנחנו כבעלי עסקים שואפים אליהן
אנסה לחדד כמה כללי יסוד בנוגע לשיווק ממומן בפייסבוק שיסייעו לכם בתור התחלה למקם את עצמכם היטב ולבסס נקודת פתיחה שממנה תוכלו לצמוח בדרך לפרסום אפקטיבי וניהול נכון של משאבים
מיקוד הפרסום
ראשית, כדאי מאוד שנדע בדיוק מי קהל היעד שלנו, מה הגילאים, תחומי העניין שלהם, מה מגרה ומסקרן אותם, או במילים אחרות, כל דבר שיוכל לצמצם עבורנו את הבחירה מבין הלקוחות הפוטנציאלים.
מדובר באחד האקטים הראשונים שנעשים בכל עסק בכדי להתאים את שפת השיווק ללקוחות הפוטנציאליים, הכירות עם קהל היעד היא דבר בסיסי, כשמדובר בשיווק פורמאלי וממומן בפייסבוק, הפילוח נעשה בצורה טיפה שונה אך ללא ספק עדיין נח על אותו מידע שכבר יש לנו אודות הלקוחות שלנו
בחירת פלטפורמה
כפועל יוצא ממיקוד הפרסום שלנו, נרצה לדעת איפה הכי נכון להשקיע את המשאבים שלנו. כמובן שאין צורך לבחור בפלטפורמה אחת ולשים בה את כל יהבנו, כל אחת מהרשתות מספקת צורך קצת אחר ועל כן פונה לאוכלוסיות שונות במקצת. על כן, כחלק מפילוח השוק וההמקדות בקהל יעד מסוים, נכוון ליצירת קשר במקום בו הוא מבלה יותר זמן כך שגם יותר סביר שנוכל לשדר את המסר שלנו באופן רציף.
חשוב להבין שבאופן כללי בחירת הפלטפורמה נעשית מצירוף כמה גורמים כפי שציינתי קודם, על כן נמיר אותם ליידי משמעות, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק או אחרות. כל אחת מהן מאופיינת בקווי מתאר כלליים על ידי קבוצות גילאים שונות - נתחו את הלקוחות שלכם, הפיקו מסקנות איפה נכון יותר להשקיע את המשאבים וחיסכו כסף.
דרך הפרסום
בהמשך לבחירת הפלטפורמה, חשוב להבין גם כיצד לפרסם בתוכן. אני סבור שלרבים מכם יש אנשי שיווק או מנהלי רשתות חברתיות שעושים את העבודה עבורכם, אבל תמיד כדאי להבין את השדה הכל כך משמעותי הזה בקיום וצמיחת העסק שלנו.
לצורך העניין, אם ניקח את פייסבוק ואת אינסטגרם נשים לב ונקפיד על הצורה שבה נפנה ללקוחות הפוטנציאליים שלנו, בסטורי או בפיד, כך שאותה נקודה חוזרת שוב ושוב, אותה שאלה - איפה קהל היעד שלנו מסתובב ואיפה נוכל לפגוש אותו.
מטרת הפרסום
ישנם סוגי קמפיינים נפרדים שנועדו לקבלת תוצאות שונות, הגדרת מטרה ברורה יתרום רבות למיקוד המחשבה והפעולה שלכם. שאלות חשובות כמו מה אנחנו מנסים להשיג כאן נחוצות, כי התשובה "לפרסם" היא כמובן כללית מדי.
האם נרצה להרחיב את הקהל שלנו ולהוסיף עוקבים לפרופיל שלנו, או אולי בכוונתינו להראות קצת יותר מוכרים ולקבל יותר לייקים, אולי אנחנו מחפשים תשומת לב למוצר חדש שזה עתה יצרנו. העניין הוא לדייק את הרצון שלנו ובהתאם לזאת לייצר פרסום שיקדם ויכווין את הקהל בדיוק לשם.
פיקסל
למי שעוד לא הספיק להכיר, מדובר בכלי שמאפשר לנו כמפרסמים לעקוב אחרי התנהגויות הלקוחות הפוטנציאלים שמסתובבים בדפי הנחיתה שלנו. מטרת ה"מעקב" היא ניתוח נתונים, כאלה אשר יאפשרו לנו להבין בצורה עמוקה יותר מה מושך ומפעיל את הקהל שלנו
אם מדובר בצבעים מסוימים אשר מעוררים אנשים להגיב באופן מסוים, אולי כאלה שנרצה להמנע מהם. אולי מיקומים של באנרים משפיע גם הוא בקריאה לפעולה ומביא תוצאות שנכון יהיה לייחס להם חשיבות. השורה התחתונה היא שהמידע שעשוי להיות מופק מהפיקסל, יקנה לנו דרך לשפר ולייעל את צורת השיווק שלנו ואת אפקטיביות המודעות שלנו בהתאם
תדירות ותקציב
שיווק אפקטיבי נמדד בסופו של דבר בתוצאות של הפרמטרים שהגדרנו קודם לכן, אנחנו מדברים כאן על נתונים ברורים של השקעה אל מול רווח, או לצורך העניין כמות לידים למשל. החישוב צריך להיות קר על מנת להבין כמה כסף עלה לנו ליד.
שיווק ממומן בפייסבוק מאפשר לנו לשלוט בכל פרמטר, כך שנוכל לדייק את כמות הפעמים שלקוחות פוטנציאליים יחשפו למסרים שלנו, ואולי לא פחות חשוב - לאיזה מסרים. אולי נכון יהיה לחשוף אותם תחילה לסוג פרסום מסוים ולאט לאט להנגיש להם גם תכנים מתקדמים יותר, מדובר בבניה פסיכולוגית של תודעה שלא צריך להיות גאון על מנת לקיים ולקדם אותה.
חשוב לשים לב לכמות הפעמים שאותו קהל יחווה את המסר שלנו, אולי מדובר במסר מורכב שצריך לראות מספר פעמים בשביל שיחלחל, אולי פעם אחת מספיקה. בתחילת הדרך כמובן שיהיה קצת מורכב לתכלל את כל הגורמים וליישם אותם בשטח, אבל ההרגל והנסיון מביאים איתם הבנה שתסייע לנו בהמשך לקצר תהליכים ולחדד את הכישורים שלנו
גישה ללקוח
חשוב להבין שלקוחות פוטנציאליים המגיעים אלינו דרך פלטפורמות כמו פייסבוק \ אינסטגרם, שונים מהותית מלקוחות ישירים המגיעים אלינו. למה הכוונה? הלקוחות שוטטו להם להנאתם ברשתות החברתיות, והופ. אנחנו הופענו להם. כנראה שיצרנו מספיק עניין אם הם השאירו פרטים, אך אל תשכחו מאין הם הגיעו. הבנה של המצב ההתחלתי של הבן אדם, מאיפה הוא הגיע, מה הוא ראה, מהווה חלק מהותי בתהליך המכירה ההמשכי שמגיע לאחר מכן